Sinema tarihi denilince akla ilk gelen isim Atilla Dorsay. Kitap çok güzel. Klasik dönemden yakın döneme sinemanın en değerli oyuncuları, önemli filmlerle birlikte tanıtılıyor. Sinema tarihine ilgi duyanların elinde olması gereken bir eser
Sinema tarihine oyuncular üzerinden bir yaklaşım. 20. yüzyılın ünlü film yıldızları, maceraları, bu insanların olağanüstü özellikleri yanlarında zaafları, Oskarları dağıtan Akademi’nin bazı oyunculara karşı anlaşılmaz tutumu gibi özellikleri öğrenmek için ideal bir kitap.Yazar sadece Amerikan sinemasını değil, Avrupa sinemasını da göz önünde bulundurmuş. Ama bir Hint sinemasından Raj Kapor niye yok diye de düşünmüyor değil insan.Meraklısına tavsiye olunur.
Dorsay’ın sinema anlayışını biraz arkaik bulurum ama Alin Taşçıyan ve Yeşim Tabak’ı yetiştiren ülkemiz film eleştirmenliğinin duayeni olduğunu da hatırımda tutarım. Internet ve mesela IMDB’nin olduğu bir zamanda bu tür bir kitabın geçerliliği azaldı ama kitap okuyucunun beklentilerini önemli ölçüde karşılamış. Kitaptaki bazı oyuncu seçimlerine katılmıyorum fakat bu tür bir kitapta okuyucuyla yazar arasında bu tür örtüşmezliklerin olması da normal.. Bir not: yazar seçimlerini sadece Amerikan sinemasıyla sınırlı tutmamış, Avrupa sinemasından oyunculara da yer vermiş..
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Sinema tarihi denilince akla ilk gelen isim Atilla Dorsay. Kitap çok güzel. Klasik dönemden yakın döneme sinemanın en değerli oyuncuları, önemli filmlerle birlikte tanıtılıyor. Sinema tarihine ilgi duyanların elinde olması gereken bir eser
Sinema tarihine oyuncular üzerinden bir yaklaşım. 20. yüzyılın ünlü film yıldızları, maceraları, bu insanların olağanüstü özellikleri yanlarında zaafları, Oskarları dağıtan Akademi’nin bazı oyunculara karşı anlaşılmaz tutumu gibi özellikleri öğrenmek için ideal bir kitap.Yazar sadece Amerikan sinemasını değil, Avrupa sinemasını da göz önünde bulundurmuş. Ama bir Hint sinemasından Raj Kapor niye yok diye de düşünmüyor değil insan.Meraklısına tavsiye olunur.
Dorsay’ın sinema anlayışını biraz arkaik bulurum ama Alin Taşçıyan ve Yeşim Tabak’ı yetiştiren ülkemiz film eleştirmenliğinin duayeni olduğunu da hatırımda tutarım. Internet ve mesela IMDB’nin olduğu bir zamanda bu tür bir kitabın geçerliliği azaldı ama kitap okuyucunun beklentilerini önemli ölçüde karşılamış. Kitaptaki bazı oyuncu seçimlerine katılmıyorum fakat bu tür bir kitapta okuyucuyla yazar arasında bu tür örtüşmezliklerin olması da normal.. Bir not: yazar seçimlerini sadece Amerikan sinemasıyla sınırlı tutmamış, Avrupa sinemasından oyunculara da yer vermiş..