Aşkar Serbest Edebiyat Dergisi Sayı:55 Temmuz-Ağustos-Eylül 2020
Tanıtım Bülteni
Üç aylık yayın periyodu ile çıkan Aşkar’ın Temmuz-Ağustos-Eylül 2020 tarihli sayısı yeniden okurunun karşısında. Genel Yayın Yönetmenliğini Mustafa Melih Erdoğan’ın yürüttüğü Aşkar; Şiir, Türk Müziği, Öykü, Söyleşi, Taarruzname, Mesûliyet Meselesi ve Kitap bölümlerinden oluşuyor İdris Ekinci’nin Bisikletli Müziğin Kadans Ayarları başlıklı şiiriyle başlayan 55. sayının diğer şairleri ise; Mustafa Melih Erdoğan, Aziz Mahmut Öncel, Özgür Ballı, Yavuz Altınışık, Mehmet Özger, İsmail Karakurt, Muhammed Sarı, Abdurrahman Akpınar, M. Burak Çelik, Murat Özel, Örsan Gürkan, Cumali Yakan, Ahmet Emerce, Tarık Sefkani, Abbas Varol, Süreyya Altunkara, Ümit Çiçekli, Çağrı Subaşı, Yunus Emre Altuntaş. Aşkar’da uzun süredir Türk Müziği Has Şiirimizdir serlevhası altında yazılar neşreden Mustafa Melih Erdoğan, bu sayıda Cevdet Çağla’nın Şu Göğsüm Yırtılıp Baksan şarkısı üzerinden Türk Müziği üzerine bir yazı kaleme aldı. 55. sayının öykücüleri Merve Kambur, Ayşe Ovalı, Ümit Köksal ve Ayşe Nilüfer Şık. Söyleşi bölümünde şair İrfan Dağ’ın sorularına yanıt veren Merve Yaylacık, ilk şiir kitabı Baktığın Suya üzerine konuştu. Taarruznâme bölümünde Mustafa Melih Erdoğan, İsmet Özel’in Dinosorus’un Rinoseroslara Bitimsiz Yakınması şiiri üzerinden Yeni Anlatımcı şiiri açıklıyor ve Özgür Ballı Bence serisine devam ediyor. Mesuliyet Meselesi bölümü, İdris Ekinci’nin İsmet Özel okumaları-15 serisi ile açılıyor, Ferhat Nabi Güller, merhum Cinuçen Tanrıkorur’un Türk Müzik Kimliği kitabı üzerinden musiki meselemize dair düşünceler paylaşıyor, İsmet Özel’in Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezinde 5 Kasım 2007 tarihli konuşmasının çözümlemesi, Mehmet Raşit Küçükkürtül’ün gayretiyle Aşkar’ın bu bölümünde yer alıyor. Halime Çakır, bu sayıda Engin Elman, Mehmet Kahraman ve Mustafa Başpınar’ın öykü kitaplarını konu edinerek Öykünün İzini sürmeye devam ediyor. Kitap bölümü Veysel Altuntaş’ın Küçürek Sözlüğüyle son buluyor.
Kitap Yorumları - (0 Yorum)