gazı kapatıyorum ve başlıyorum
(dirseğimi dayayıp boşluğa)
konuşmaya, ey insanlık, diyorum
isyancılara katılmaktan geliyorum
Bir insanın utançları, endişeleri, konuşurken yaptığı hatalar, korkuları, sıkılmaları, vb. neden bir yaşam öyküsü olarak düşünülmesin: Sahnelerin arkasında yaşanan bir yaşam. Puşt Ahaliden sonra Kekeme Büyük Türk Şiiri ve Plastik Türk Şiiri ile bildik, keşfedilmiş, hakkında ustalaşılmış bir alan olarak şiirin yüksekteki duruşundan sıkılan ve bunu bozmayı deneyen şairin son çalışması, Güzel Boşluk
Artık hepimiz anladık, sessizliğin en güzel susarak anlatıldığını. Birbirimize boş mektuplar gönderip duruyoruz. Boş sayfaya varmak için de karalamalarla dolu bir yolculuk gerekli. Yazmaktan yer kalmamış bir kâğıt üzerine ancak bir silgiyle bir iz bırakılabilir. Boşluk güzel olabilir mi? Olabilir, olabilir...
Enis Akın, 1964 yılında İstanbul’da doğdu. İngiliz Erkek Lisesi’ni bitirdikten sonra İstanbul Teknik Üniversitesi’nde mühendislik okudu. Şiir kitapları: Hiç Ama Birini (1989), Öyleyse Ayrılalım (1995), Puşt Ahali (2002), Öpünce Geçmez (2003), Çok Sevmek (2006). 90’lı yıllarda Beyaz Manto adlı fanzini yayımlayan şairin Sylvia Plath üzerine inceleme ve şiir çevirilerinden oluşan yapıtı Tanrıyla Bir Daha Hiç Konuşmayacağım adını taşıyor.
silinmiş metinler, boş sayfalar, harfler, lekeler, “harfin bilinçaltındaki lekesi”. Kesilip yapıştırılmış izlenimi veren metinler. çizgi roman sayfaları, ilanlar, ünsüz harflerden oluşturulmuş bir metin… Alışılmışın dışında bir şiir, özellikle şiiri ders kitaplarından başka yerde görmeyenler için hayli saçma…“Annemi makyaj ile kapatabilir miyim?”(s.47)“ölümherkesin ardından ağlar”(s.49)
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Enis Akın şiir tarzı önerisiyle de dikkat çekmiş bir isim.
silinmiş metinler, boş sayfalar, harfler, lekeler, “harfin bilinçaltındaki lekesi”. Kesilip yapıştırılmış izlenimi veren metinler. çizgi roman sayfaları, ilanlar, ünsüz harflerden oluşturulmuş bir metin… Alışılmışın dışında bir şiir, özellikle şiiri ders kitaplarından başka yerde görmeyenler için hayli saçma…“Annemi makyaj ile kapatabilir miyim?”(s.47)“ölümherkesin ardından ağlar”(s.49)
“enis akıneni sakınenisa kınbeni sakınma” diyen şairin sn modernist atağı. ilginçliğe değer veren, ilgiye değer bir yeni şiir.