Peygamber Efendimiz'in imanın yarısı olarak nitelediği temizlik; maddî, manevî ve hükmî tarafları olan geniş bir çerçeveyi içine alır. Evet, temizlik, maddî yanları ile beraber; her an Allah’ın gözetimi altında olduğunu hissetme, kendini belirli aralıklarla sorguya çekme, tevbe ve iyi bir kullukla gerçekleştirilecek manevî hususları da içine alan geniş bir ifadedir. Hatta, insanın gelir ve kazancının helalliği manasına gelen temizliği, hükmen temiz olmama hallerinden arınmayı ve kalbin günah kirlerinden ayrılması manasına gelen manevî paklanmayı da, temizliğin çerçevesi içine katmak gerekir. Temizlik, müminin hayatının her alanında kendini gösterir. Beden ve vücut temizliğinin yanısıra, namaz, oruç, zekat ve hac gibi ibadetlerin hepsinde bulunan ortak özellik bunların mümini bir şeylerden temizlemiş olmasıdır. Haramlardan uzak durmakla da kazançtaki rızkın temizliği sağlanmış olur.
Müminin şiarı temizliktir, temizlik olmalıdır.Peygamberimiz (s.a.v)’de gördüğümüz en önemli özellik kal insanı olmasından ziyade hal insanı olmasıdır.Yani anlataraktan ziyade yaşayarak örnek olmasıdır.Müminler de aynı şekilde temiz olmadan temizliği anlatamayacaklarından dolayı temiz olmak zorundadırlar.temizliği imanın yarısı olarak niteleyen Peygamberimiz (s.a.v) burada temizliğin önemine de vurgu yapmaktadır.Kitapta maddi temiliğin yanında manevi temizlikten de bahsedilmiş ve bunun da ancak ibadetle mümkün olacağına vurgu yapılmış..
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Müminin şiarı temizliktir, temizlik olmalıdır.Peygamberimiz (s.a.v)’de gördüğümüz en önemli özellik kal insanı olmasından ziyade hal insanı olmasıdır.Yani anlataraktan ziyade yaşayarak örnek olmasıdır.Müminler de aynı şekilde temiz olmadan temizliği anlatamayacaklarından dolayı temiz olmak zorundadırlar.temizliği imanın yarısı olarak niteleyen Peygamberimiz (s.a.v) burada temizliğin önemine de vurgu yapmaktadır.Kitapta maddi temiliğin yanında manevi temizlikten de bahsedilmiş ve bunun da ancak ibadetle mümkün olacağına vurgu yapılmış..