Ancak Varlıkbilim ile Tanrıbilim, Varolana temel vermeleri bakımından bilim'dirler. Onlar Varlığı, Varolanın temeli olarak hesaba katar; Logos'un hesaba kattıklarıdırlar ve özsel bir anlamda da Logos kabilinden, daha doğrusu Logos'un mantığıdırlar. Buna göre adları, tam olarak Varlık-mantığı ve Tanrı-mantığıdır. İmdi metafizik, konuya daha uygun ve daha açık bir biçimde: Varlık-Tanrı-Mantığı'dır.Martin Heidegger
kitapta iki bölüm var ilk bölümde özdeşlik ve ayrım incelenirken ikinci bölümde Hegel sisteminin bir yorumu var .bence çok önemli bölümü ikincisi ilk bölümde A=A ilkesinin sorgulanışı tam heidegger’e özgü görünüyor ama bu söylediklerinin bir kısmı zaten alman idealizmi tarafından ele alınmıştır .ikinci bölümdeki heidegger daha çok felsefe tarihçiliğini gösteriyor ve hegelin sistemi ile ilgili görüşlerini kendi felsefesi ile kıyaslayarak anlatma yolunu tutuyor,açıkçası ikinci bölüm ilk bölümden daha orjinal ve dikkat çekici.son olarak çevirmenin bu kitabı iki yılda Türkçeye çevirdiğini de belirtelim, bu kitap ki 62 sayfa kadar ancak sürüyor…
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
kitapta iki bölüm var ilk bölümde özdeşlik ve ayrım incelenirken ikinci bölümde Hegel sisteminin bir yorumu var .bence çok önemli bölümü ikincisi ilk bölümde A=A ilkesinin sorgulanışı tam heidegger’e özgü görünüyor ama bu söylediklerinin bir kısmı zaten alman idealizmi tarafından ele alınmıştır .ikinci bölümdeki heidegger daha çok felsefe tarihçiliğini gösteriyor ve hegelin sistemi ile ilgili görüşlerini kendi felsefesi ile kıyaslayarak anlatma yolunu tutuyor,açıkçası ikinci bölüm ilk bölümden daha orjinal ve dikkat çekici.son olarak çevirmenin bu kitabı iki yılda Türkçeye çevirdiğini de belirtelim, bu kitap ki 62 sayfa kadar ancak sürüyor…