Konusunun dünyaca tanınmış uzmanlarından Bonfand, Frank Stella’nın 1984 yılında dile getirdiği bir gözlemi alıntılayarak başlıyor tartışmasına ve onun Kandinsky, Maleviç, Mondrian gibi üç büyük soyutlama ustası hakkındaki yorumunu merkeze alıyor. Stella’ya göre soyutlamanın yolunu açtığı kadar onun gelişimine ket vuran bu uç beyleri üzerine yapılan tartışmalar Bonfand’ın da çıkış noktası. Bu sayede, sadece çağdaş soyut ressamın konumu üzerine değil, soyutlama fikrinin kökeni üzerine de zihin açıcı bir tartışma bu kitabın iskeletini oluşturuyor. Otuzlu yılların sanat sahnesine damgasını vuran tartışmalarla başlayıp önce savaş sonrasında Amerikan avangardıyla yeni bir dönemece sapan, ardından yirminci yüzyılın son çeyreğindeki deneysel arayışlarla zenginleşen bir akımın özlü hikâyesi.
Kandinsky, Mondrian ve Maleviç’in soyutlamaya yaklaşımlarını merkezde tutarak, müthiş geniş bir ressam/artist yelpazesiyle sadece soyut sanat nedir?’e değil aynı zamanda 20.yy sanat akım ve anlayışlarına da koca bir mercek tutumu, denilebilir. Kültür kitaplığının bu sayısı Işık Ergüden’in hazmetmesi zor çevirisiyle okurla, yani benle buluştu. Alın, sizle de buluşsun.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Küçük ama doyurucu bir eser. Konuyla ilgili pek fazla müstakil kaynak yok.
Soyut sanatla ilgili kısa ama doyurucu bir kitap.
Kandinsky, Mondrian ve Maleviç’in soyutlamaya yaklaşımlarını merkezde tutarak, müthiş geniş bir ressam/artist yelpazesiyle sadece soyut sanat nedir?’e değil aynı zamanda 20.yy sanat akım ve anlayışlarına da koca bir mercek tutumu, denilebilir. Kültür kitaplığının bu sayısı Işık Ergüden’in hazmetmesi zor çevirisiyle okurla, yani benle buluştu. Alın, sizle de buluşsun.
Üslup güzel fakat bir süre sonra yoruyor, fakat kitabın küçük olmasının yanı sıra bir o kadar da zengin bir içeriğe sahip.